Erőfejlesztés alapjai utánpótláskorú sportolóknál
Hogyan tanítsd meg és alkalmazd eredményesen az alapvető erőfejlesztő gyakorlatokat utánpótlás sportolóknál a sérülésrizikó csökkentése és a teljesítményfokozás érdekében?
A járványhelyzetre való tekintettel: 100 % online elméleti anyag (korlátlanul visszanézhető)
+ gyakorlati nap anyaga 100 % online (korlátlanul visszanézhető)
Számtalanszor halljuk napjainkban, hogy egy-egy kiemelten tehetségesnek gondolt, utánpótláskorú sportoló nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. Esetleg sorozatos sérülések hátráltatják a benne rejlő tehetség kibontakozásában, vagy valamilyen oknál fogva felnőtté válva már nem versenyképes a versenytársaihoz képest. A jelenség háttere sok okra visszavezethető, ezek között említhető az utánpótláskorban nem megfelelő erőnléti felkészítés. Ezen a kétnapos képzésen ennek egy szeletét, az utánpótláskorú sportolók erőfejlesztésének alapjait helyezzük a középpontba.
A világ legnagyobb, erőnléti edzőket tömörítő szervezetének (National Strength and Conditioning Association) 2009-es állásfoglalása szerint amint a gyermek szervezett keretek között sportolásra képes, szakértő felügyelettel az életkorának megfelelő erőfejlesztő edzéseket is végezhet, sőt kell is végeznie. Ha azonban serdülőkor előtt nem tanulja meg a sportoló azokat az alapvető mozgásmintákat, amelyek később az erőfejlesztő edzés mozgásanyagát képzik, a játékos szinte behozhatatlan hátrányba kerül a versenytársaihoz képest.
Azonban az erőfejlesztés nemcsak a teljesítményfokozás szempontjából fontos. Egy összefoglaló tanulmány 26610 sportoló 3464 sérülésadatát elemezve arra a következtetésre jutott, hogy a rendszeresen végzett erőedzés a sportsérülések előfordulásának rizikóját közel 66 %-kal, a túlterhelésből adódó sérülésekét pedig közel 50 %-kal csökkentheti (Lauersen és mtsai., 2014). Ráadásul az utánpótlás sportban egyre nagyobb probléma a korai kiégés és a sérülések növekvő száma, amit a szakértők egyértelműen a korai kiválasztással és a megfelelő (erő és mozgásminta) alapok hiányával azonosítanak.
Ezek alapján tehát bátran kijelenthető, hogy az életkornak megfelelő erőfejlesztés elengedhetetlen a sérülés prevenció és a teljesítményfokozás szempontjából is.
Miről lesz szó a képzésen?
Erőkifejtést befolyásoló tényezők, avagy hogyan fejleszthetjük az erőt?
Erőnövekedés nemenként a növekedés következtében, fejlesztési fókuszpontok az egyes életkori szakaszokban
Erő-sebesség-teljesítmény összefüggés alkalmazása a gyakorlatban
Az erőfejlesztés haladó módszerei
Az erőfejlesztés alapfogalmai, hogyan tervezzünk meg egy erőfejlesztő edzést?
Az erő megjelenési formái, melyik életkorban melyiket fejlesszük elsősorban?
Háromdimenziós erőfejlesztés
Alapvető erőfejlesztő gyakorlatok tanításának lépései, helyes technikai végrehajtás, könnyítések és nehezítések, korrekciós lehetőségek (elemelés, guggolás, kitörés, húzódzkodás, fekvőtámasz stb.)
INNOVáció
Törekszünk a nemzetközi trendeknek megfelelően a legújabb szakmai ismereteket elérhetővé tenni
GYAKORLATI SPORTTUDOMÁNY
A napi edzői munkából származó gyakorlati kérdésekre és problémákra keressük a tudományos alapokon nyugvó válaszokat.
KÖZÉRTHETŐség
Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a legújabb ismereteket közérthetően tegyük elérhetővé, hogy a gyakorlati szakemberek azonnal beépíthessék a napi munkájába.
Előadók
Schuth Gábor
Erőnléti edző és sporttudományi szakember vagyok. Még TF-es hallgatóként Erasmus csereprogram keretében tanultam a sunderlandi egyetemen, a magyarországi tanulmányaimmal párhuzamosan elvégeztem a sport- és edzéstudomány (Sport and Exercise Science) mesterszakot. Akkoriban az egyetemen tanított a labdarúgáshoz kapcsolódó kutatásokra szakosodott dr. Paul Bradley, aki jelenleg a Barcelona labdarúgó csapatának is sporttudományi tanácsadója. A vele való együttműködésnek köszönhetően szerezhettem szakmai tapasztalatot a sunderlandi labdarúgó akadémián teljesítményelemzőként. Továbbá szakmai tanulmányutakon vettem részt a Newcastle United labdarúgó akadémiáján és a West Bromwich felnőtt csapatánál. Ezek során betekintést kaptam a professzionális klubok működésébe. Ráadásul olyan mérőeszközökkel ismerkedhettem meg és dolgozhattam napi szinten, amelyek itthon még nem voltak elérhetőek. Miután hazajöttem Angliából, a 2014/2015-ös szezonban a Ferencváros utánpótlás és felnőtt csapatainál dolgoztam sporttudományi szakemberként. 2015 óta a Magyar Labdarúgó Szövetségnél (MLSZ) dolgozom erőnléti edzőként és sporttudományi szakemberként az utánpótlás válogatottak, valamint 2016-tól kisebb megszakítástól eltekintve a felnőtt válogatott mellett. A gyakorlati munkám mellett a Testnevelési Egyetem Sportjáték Tanszékén, az MLSZ Edzőképző Központ és a Magyar Kézilabda Szövetség Nemzetközi Edzőtovábbképző Központjának képzésein óraadóként is tevékenykedek. Az Erőnléti edzés a kézilabdázásban című könyv egyik szerkesztője és társszerzője is vagyok.
Schuth Gábor
Erőnléti edző és sporttudományi szakember vagyok. Még TF-es hallgatóként Erasmus csereprogram keretében tanultam a sunderlandi egyetemen, a magyarországi tanulmányaimmal párhuzamosan elvégeztem a sport- és edzéstudomány (Sport and Exercise Science) mesterszakot. Akkoriban az egyetemen tanított a labdarúgáshoz kapcsolódó kutatásokra szakosodott dr. Paul Bradley, aki jelenleg a Barcelona labdarúgó csapatának is sporttudományi tanácsadója. A vele való együttműködésnek köszönhetően szerezhettem szakmai tapasztalatot a sunderlandi labdarúgó akadémián teljesítményelemzőként. Továbbá szakmai tanulmányutakon vettem részt a Newcastle United labdarúgó akadémiáján és a West Bromwich felnőtt csapatánál. Ezek során betekintést kaptam a professzionális klubok működésébe. Ráadásul olyan mérőeszközökkel ismerkedhettem meg és dolgozhattam napi szinten, amelyek itthon még nem voltak elérhetőek. Miután hazajöttem Angliából, a 2014/2015-ös szezonban a Ferencváros utánpótlás és felnőtt csapatainál dolgoztam sporttudományi szakemberként. 2015 óta a Magyar Labdarúgó Szövetségnél (MLSZ) dolgozom erőnléti edzőként és sporttudományi szakemberként az utánpótlás válogatottak, valamint 2016-tól kisebb megszakítástól eltekintve a felnőtt válogatott mellett. A gyakorlati munkám mellett a Testnevelési Egyetem Sportjáték Tanszékén, az MLSZ Edzőképző Központ és a Magyar Kézilabda Szövetség Nemzetközi Edzőtovábbképző Központjának képzésein óraadóként is tevékenykedek. Az Erőnléti edzés a kézilabdázásban című könyv egyik szerkesztője és társszerzője is vagyok.
Pozsonyi Zsolt
1999-ben szereztem biológia-testnevelés szakos tanári diplomát a szombathelyi főiskolán, majd 2001-ben a Testnevelési Egyetemen testnevelő tanári diplomát. Dolgoztam utánpótlás labdarúgó edzőként, később személyi edzőként. 2009-ben kezdtem el a TRX edzésrendszer magyarországi népszerűsítését, mely mára nem csak a funkcionális tréning területén, de az élsportban is elterjedt és világszerte használt módszer lett. Az elmúlt 10 évben több, mint 2000 edzőt oktattam és folyamatosan képeztem magam nemzetközi tanfolyamokon. 2013-ban egy amerikai szakmai út keretében részt vettem az EXOS phoenixi központjában egy 2 hetes erőnléti edző továbbképzésen. 2015-ben az R-med Kft-vel megnyitottuk az R-med Performance Labot, ahol elsősorban utánpótlás és felnőtt élsportolók fejlesztésével és a hétköznapi emberek funkcionális szemléletű edzésével foglalkozom, a terem jelenleg Movement Lab néven üzemel.
A 2012-13-as idényben az FTC-PLER férfi kézilabda csapat erőnléti edzőjeként dolgoztam. 2014-16 között a Ferencváros női labdarúgó csapatának erőnléti edzője voltam. Mindkét évben bajnokságot és magyar kupát nyertünk a csapattal. 2017 márciusa óta az FTC férfi vízilabda csapat erőnléti edzéseit vezetem, emellett 2018 nyarától az FTC kézilabda csapat és a Pénzügyőr női kézilabda csapat erőnléti felkészítéséért felelek. 2019-től részt veszek a vízilabda utánpótlás válogatottak erőnléti felkészítésében. Az elmúlt években számos sportág (kajak-kenu, labdarúgás, karate, úszás, jégkorong, tenisz) válogatott sportolóinak tartottam erőnléti edzéseket és a MOB Kiemelt Edző Programjában résztvevő szakemberek továbbképzésében is részt vettem. Rendszeresen adok elő szakmai konferenciákon (pl. a Gyógytornász Társaság, a Magyar Edzők Társasága, a Magyar Vízilabda Szövetség és a Magyar Kézilabda Szövetség meghívására). Az MKSZ Erőnléti edző képzésének oktatója, az Erőnléti edzés a kézilabdázásban könyv szerkesztője és társszerzője vagyok. Elkötelezett vagyok az önfejlesztésben.
Neked való a képzés, ha..
szeretnéd megérteni az erőfejlesztés alapelveit
utánpótláskorú sportolókkal dolgozol
a sportolód életkorának és mozgásműveltségének leginkább megfelelő erőfejlesztő programot szeretnél tervezni
szeretnéd elsajátítani és magabiztosan alkalmazni az alapvető erőfejlesztő gyakorlatok technikáját
szeretnéd megérteni az egyes erőfejlesztési gyakorlatok alkalmazásának előfeltételeit, az egyénre szabás és a korrekciós gyakorlatok alkalmazásának lehetőségeit
az erőfejlesztés segítségével hatékonyan szeretnéd fokozni a sportolód teljesítményét, egyúttal csökkenteni a sérülésrizikót
Rólunk mondták
Ahogy azt a tanfolyam elnevezése is mutatja, a sportolók megfelelő felkészítéséhez elengedhetetlen témát foglal magába. Az elméleti ismeretek elsajátítása mellett Schuth Gábor nagyszerű interaktív előadásmódjának és gyakorlati példáinak, valamint a tanfolyamon elvégzett feladatoknak köszönhetően egy jól alkalmazható gyakorlati tudásra tehettem szert. Gábor egy olyan szemléletmódot tárt elém, mely nem csak a labdarúgásban hasznosítható, hanem bármely sportágban, posztspecifikusan felhasználható. Ezen felül extraként több korábbi kérdésemre is választ kaptam. Köszönöm a sportanalitika.hu – nak és Schuth
Gábornak! Mindenkinek csak ajánlani tudom a tanfolyamot!
A sportanalitika mint sporttudományos tevékenység olyan tényszerű részeit mutatja meg a sportági felkészítésnek, ami eddig vak folt volt. Nagyon nagy szükségét látom, hogy minél alaposabb és tényszerűbb legyen a kondicionálás és a fizikális felkészítés. A tanfolyam során a mérkőzésmérés és kondicionális felkészítés objektív példáit és módszereit is megismerhettük részletesebben Schuth Gábornak köszönhetően. Magas színvonalon ad a gyakorlatba átültethető tudást a képzése során.
Gáborral a kézilabda erőnléti edzői tanfolyamon találkoztam először az elmúlt évben. Hamar szembesültem azzal a ténnyel, hogy eddig én egy, vagy maximum kettő periodizációs modellt tanultam és ismertem meg az általam elvégzett iskolákban és ez nagyon kevés. Ahhoz, hogy a megfelelő adaptáció létrejöjjön és az edzésterhelés sérülésmegelőző funkcióját is betöltse a mérkőzés és edzés terhelést is mérni kell. Erőnléti edzőként is a terhelés adagolása az egyénre szabott edzéstervek készítése csak méréssel és visszacsatolással lehetséges. Azokat a képességeket kell fejlesztenem, amelyek a mérkőzés sportágspecifikus mozgásaihoz szükségesek, tehát ismernem kell az adott sportág mozgásait
posztspecifikus bontásban -és ezek szervezetre gyakorolt hatásait. A workshop ezeken az ismereteken túl megtanítja, mit, mikor, miért mérjünk eszközzel és eszköz nélkül sportág és posztspecifikusan egyaránt- nem csak a labdarúgásban. Az objektív és szubjektív, játékosra lebontott mérési eredmények alapot adnak, hogy megtaláljuk azt a minimális ingert, amivel az adott sportoló teljesítményét maximalizálni tudjuk az aktuális teljesítő képességével és készenlétével párhuzamosan, és egyidejűleg minimalizálhatjuk a sérülések rizikóját. Amennyiben hiteles, tudományos alapokra épülő ismeretekkel rendelkező- gyakorlati tapasztalatokkal kiegészítve- előadótól szeretnétek tanulni akkor bármilyen szegmensében is dolgoztok a versenysportnak, csak ajánlani tudom a workshop-t.
A januári “edzés- és mérkőzésmérés újszerű megközelítése a labdarúgásban” egy igazán egyedülálló képzés volt, melyet rendkívül hasznosnak találtam. A workshop alatt praktikus tudásra sikerült szert tenni, amelyet a mindennapi munkámban alkalmazni tudok, így még nagyobb segítséget nyújtva a szakedzők, erőnléti edzők számára. Bár időm legnagyobb részében jégkorongozók pre- és rehabilitációjával foglalkozom, a képzésen szerzett tudást remekül rá tudom vetíteni ezen sportágra is. Sikerült jobban megérteni a játékosinkat érő edzés és mérkőzésterhelést, ezáltal sportspecifikusabbá tenni a rehabilitációt és felgyorsítani játékosaink visszatérését az élsportba. Óriási szükségét látom az ilyen és ehhez hasonló sporttudományos képzéseknek, főként hazámban, hiszen itt ezen tudományág még gyerekcipőben jár. A képzés remek lehetőséget nyújtott számomra a minőségi továbbtanulásra és nem mellesleg a kapcsolatépítésre, hiszen sok remek szakemberrel volt alkalmam megismerkedni. Csak ajánlani tudom ezen workshopot kollégáimnak és minden sportban dolgozó szakembernek függetlenül attól, hogy éppen edző, gyógytornász vagy erőnléti edzőről legyen szó.
Program
35% elmélet 65% gyakorlat
ELMÉLETI RÉSZ
100 % online oktatási anyag felvételről (korlátlan visszanézéssel)
2 órás online konzultáció az elméleti anyag kapcsán
GYAKORLATI NAP
Amint a járványhelyzet lehetővé teszi, egész napos gyakorlati képzés (10-18 óra)
100% pénzvisszafizetési garancia
Nem vagy elégedett a képzéssel? Nem azt kaptad, amire számítottál? Jelezd nekünk az ebédszünet elejéig, és kérdés nélkül visszatérítjük a képzési díj 100 %-át.
Tanúsítvány:
A képzés elvégzéséről tanúsítványt állítunk ki.
Gyakori kérdések
Hogyan tudok jegyet vásárolni?
A megfelelő csomag kiválasztását követően add meg a számlázási adataidat és kattints a jelentkezés gombra. Nagyon fontos, hogy pontosan add meg az adataidat, mert ez alapján állítjuk ki a megrendeléstől számított 2 munkanapon belül a számlát e-mailben. A képzési összeg beérkezését követően válik véglegessé a jelentkezésed, amelyről e-mail értesítést küldünk.
Vásárlás után lemondhatom a képzést?
A képzés megkezdése előtti 14. napig díjmentesen lemondható a képzés (képzési díj 100 %-ban visszajár). A képzést megelőző 10. napig történő lemondás esetén a képzés díjának 50 %-át térítjük vissza, ha a lemondás a képzést megelőző 10 napon belül történik, akkor a képzési díj nem jár vissza. Egyéni méltányosság esetén van lehetőség a képzést megelőző 10. napon belül egy későbbi időpontra átjelentkezni, ez azonban csak akkor lehetséges, ha újabb képzési időpont meghirdetésre került és arra legalább 10 jelentkező van.
Készíthető-e hang- és videófelvétel a workshop alatt?
Videó- és hangfelvétel szerzői jogi okok miatt nem engedélyezett a teremben.